Vanliga frågor och svar
Här har vi sammanställt de vanligaste frågorna med svar. Om du inte hittar svaret på din fråga är du välkommen att kontakta vår kundservice på hejgaston@ica.se.
Förutsatt att alla varor du beställt finns i lager skickar vi din order samma eller nästkommande dag. Leveranstid beror på det leveransalternativ du väljer och tar vanligtvis 1-3 dagar. Till vissa delar av Norrland och Gotland kan det tillkomma 2 dagars leveranstid. Vid röda dagar samt helgdagar kan leveranstiden bli fördröjd på grund av högt tryck hos fraktbolagen.
När vi skickar din order får du ett mejl från oss med en spårningslänk för din order. Transportören du har valt skickar också information till dig om hur du kan spåra din order. Se nedan om vad som gäller för respektive transportör:
ICA Paket:
- Du kan spåra ditt paket via länken "Följ din order" i mejlet med bekräftelse som ICA Paket skickar när de mottagit paketet
- Du kan även spåra din order via https://www.ica.se/paket/ . Klistra in ditt spårningsnummer som du får i SMS eller mejl från ICA Paket
Hämta i Gaston-butik
- Vi har ännu inte möjlighet att erbjuda digital spårning för detta leveransalternativ. Butiken kontaktar dig via SMS eller e-post när din order finns att hämta ut
Postnord:
- Du kan spåra ditt paket genom länk i SMS från Postnord eller i Postnord-appen
- Du kan även spåra din order via https://www.postnord.se/ . Klistra in ditt sändningsID. Det är ett antal siffror följt av "SE". Du hittar detta i e-post från Gaston, i Postnord-appen eller i SMS från Postnord
- Om du inte kan se din order i Postnord-appen så betyder det att Postnord ännu inte har mottagit dina varor från Gaston
Instabox
- Du kan spåra ditt paket genom länk i SMS från Instabox, eller i Instabox-appen
- Du kan även spåra din order via https://instabox.io/search . Klistra in ditt paketID och telefonnummer eller postnummer. Du hittar ditt PaketID i e-post från Gaston eller genom att klicka på länken som Instabox skickar via SMS
- Om du inte kan se en inbokad leveranstid så betyder det att Instabox ännu inte har mottagit dina varor från Gaston
Budbee
- Du kan spåra ditt paket genom länk i SMS från Budbee, eller i Budbee-appen
- Om du inte kan se en inbokad leveranstid så betyder det att Budbee ännu inte har mottagit dina varor från Gaston
Om du har testat ovan och fortfarande är osäker på var din order är, kontakta Gastons kundservice på hejgaston@ica.se.
Om du har en rabattkod kan du ange den i kassan i det specifika fältet i slutet av din beställning.
Som kund har du rätt att ångra ditt köp enligt lag om distansavtal och avtal utanför affärslokaler. Ångerrätten gäller för produkter med obruten förpackning. Om du som kund vill åberopa din ångerrätt ska du meddela oss detta inom 14 dagar från det att du mottagit varan.
För att returnera en vara som du köpt på hejgaston.se, vänligen kontakta vår kundservice på hejgaston@ica.se. Ange ordernummer (finns i din orderbekräftelse som du fått till din e-post) och vilka varor du vill returnera.Via kundservice kommer du att få en QR-kod som gör det möjligt för dig att lämna in returen på ett valfritt Postnord ombud. Du som kund står för returfrakten på 59kr. Returfrakten drar vi av på den summan som vi återbetalar dig på din retur.
Varor som har köpts i en Gaston-butik bör returneras i samma butik som varorna har köpts eftersom vårt sortiment kan skilja sig mellan butiker och e-handel. Om du inte har möjlighet att returnera varorna i butik, vänligen kontakta vår kundservice på hejgaston@ica.se för hjälp.
Frysta varor kan ej returneras.
När vi tagit emot din retur skickar vi ut en bekräftelse via e-post om att återbetalning har gjorts. Det kan totalt ta upp till 14 dagar från inlämnad retur tills att du har pengarna på ditt konto (varav upp till 10 dagar för att få in pengarna på kontot efter att vi skickat bekräftelse på återbetalning).
Vi har tyvärr inte möjlighet att byta produkter. Om du önskar byta produkt, vänligen returnera produkten du köpt och lägg en ny beställning.
Vi tar gärna emot önskemål på produkter som du vill kunna handla på hejgaston.se.
Kontakta oss på hejgaston@ica.se.
Ja! Ange din e-post som är kopplad till ICA stammis när du gör ditt köp, så får du stammisbonus på allt du handlar hos hejgaston.se eller i våra Gaston-butiker.
För var 100kr du handlar för hos Gaston får du 1kr i ICA Stammisbonus. Bonusen utbetalas som bonuscheckar som kan användas i sin helhet vid betalning av varor i valfri ICA-butik eller på Apotek Hjärtat. För närvarande kan du inte lösa in dessa bonuscheckar på hejgaston.se eller i våra Gaston-butiker.
Läs mer om Stammis på ICA.